راه حل ها

افزایش راندمان دسترسی به صفحات وب و استفاده بهینه از پهنای باند :

استفاده بهینه از پهنای باند خطوط اینترنت و نیز کاهش حجم ترافیک شبکه‌های سرویس دهنده از جمله مهمترین دغدغه‌های سرویس‌دهندگان اینترنت است. بخصوص زمانیکه سرویس‌دهندگان مجبورند بازای پهنای باند مصرفی و یا حجم تبادل اطلاعات هزینه گزافی را بپردازند. بعلاوه استفاده نامناسب از پهنای باند خریداری شده به کاهش سرعت و نارضایتی کاربران نیزمی‌انجامد.

آمارها نشان میدهد بیش از ۵۰% سایتهای درخواستی کاربران ISP ها تکراری بوده و به همین میزان از پهنای باند آنها هدر میرود. بعلاوه رقابت شدید سرویس دهندگان از یکسو و کاهش روزافزون قیمت سرویسهای اینترنت از سوی دیگر، عملا باعث پائین آمدن سود سرویس دهندگان شده است. iNetCache دستگاهی است که اختصاصا برای این منظور طراحی و ساخته شده است. این دستگاه علاوه بر بالا بردن راندمان شبکه و کاهش ترافیک، میزان پهنای باند مورد نیاز برای  یک  سرویس دهنده را کاهش داده و از اینراه ضمن کاهش هزینه های تمام شده سرویس، کیفیت آنرا بالا میبرد.

iNetCache رقبای زیادی دارد! اما مزایای منحصر بفردی باعث پیشی گرفتن آن از رقبا شده است. از جمله مهمترین مزایای iNetCache خاصیت Transparency آنست. این خصیصه موجب میشود تا کاربران بدون اینکه نیاز به تنظیم خاصی داشته باشند، از آن استفاده کنند. ساده تر کردن روش ارتباط کاربران و استفاده راحتتر و بدون تنظیم خاص از سرویس، خواست همه سرویس دهندگان است و تصور اینکه کاربر در مرورگر خود چیزی بنام Proxy تنظیم کند، تصوری قرون وسطائی است!

مکانیزمی هوشمند و پیشرفته، iNetCache را قادر میسازد تا با انجام مقایسه ای بین محتوای اطلاعات ذخیره شده و اطلاعات اصلی بر روی سایت مقصد از بروز بودن آن اطمینان حاصل کند و در نتیجه با حداکثر سرعت و حداقل استفاده از پهنای باند اینترنت، اطلاعات مورد نیاز کاربر را به وی تحویل دهد. در صورت بروز نبودن اطلاعات، اطلاعات ذخیره شده با اطلاعات بروز جایگزین شده و سپس به کاربر ارائه میشود. این روند باعث کاهش ترافیک شبکه تا میزان ۷۰% و افزایش راندمان آن تا میزان ۲۰۰% خواهد شد.

از دیگر مزایای iNetCache انجام آسان امور  مدیریت و راهبری آن است به نحوی که اصلا نیازی به دانش فنی خاص ندارد. مدیریت iNetCache بصورت Web-Interfaced انجام شده و انجام امور مختلف تنظیم و راهبری بهمراه گزارشات مختلف آماری در خصوص کارکرد سامانه از طریق این رابط کاربر قابل استفاده میباشد. با استفاده از دو یا چند iNetCache در شبکه های پرترافیک میتوان ترتیبی اتخاذ کرد تا با از مدار خارج شدن یکی از خطوط ارتباطی اینترنت، درخواستهای کاربران هوشمندانه به خط یا خطوط دیگر هدایت شده و در نتیجه سرویس بصورت لاینقطع به نظر رسد. بعلاوه با استفاده از خصیصه Load Balancing دو یا چند iNetCache میتوان ترافیک شبکه را بین دو یا چند خط ارتباطی اینترنت با سرعتهای متفاوت پرسرعت و کم سرعت توزیع کرد تا در نهایت سرویس مطلوبی به کاربر عرضه شود.

پایداری iNetCache دیگر ویژگی آنست. در صورت وجود منبع تغذیه و شرائط محیطی  مناسب، این سامانه بدون نیاز به کنترل و مدیریت خاصی، ماهها سرویس منظمی را عرضه خواهد کرد. این سامانه طوری طراحی شده است که از دید مدیر سایت کاملا Balck-Box بنظر رسیده و در صورت استفاده در شرائط مطلوب، نیازی به سرویس و نگهداری ندارد.

یکی دیگر از امکانات iNetCache سرویس DNS Caching است. اغلب سرویس دهندگان اینترنت برای مشتریان خود از DNS های شرکت مخابرات ایران و یا DNS های خارجی نظیر ۴٫۲٫۲٫۴ استفاده میکنند. از آنجائیکه بخش عمده‏ای از تاخیر دسترسی کاربران به سایتها مربوط به تاخیر DNS Resolve است، استفاده از iNetCache بعنوان DNS محلی، تا ۵۰% در بهبود سرعت دسترسی کاربران به سایتها موثر  بوده و تا ۱۰% در مصرف پهنای باند صرفه جوئی میکند.

از دیگر نیازهای سرویس دهندگان اینترنت، ثبت LOG دسترسی کاربران به سایتها جهت ارائه به مراجع قانونی، پردازش آنها و ارائه گزارشهای متنوع از سایتها، کاربران و راندمان کلی شبکه است. iNetCache در حال حاضر تنها محصول ایرانی است که برای رفع این نیاز حیاتی سرویس دهندگان در کشور ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است. امکان جلوگیری از دسترسی کاربران به سایتهای مختلف، جلوگیری از هدر رفتن پهنای باند بوسیله ویروس و کرمهای شبکه ای، کنترل و مانیتورینگ شبکه و ترافیک آن و نیز دستورات بسیار ساده و کارا جهت مدیریت از دیگر ویژگیهای iNetCache است.

سرویس منظم، بروزرسانی نرم افزار و مانیتورینگ از راه دور سامانه های iNetCache نصب شده در مراکز مختلف، از جمله مهمترین محاسن آن است. اغلب رقبای iNetCache بدلیل ضعف سرویس دهی و یا عدم دانش فنی فروشندگان محصولات خارجی برای پشتیبانی و بالطبع، مختل شدن سرویس مشتری، نام خوبی از خود بجای نگذاشته اند در حالیکه مهمترین راز محبوبیت iNetCache در میان مشتریان، سرویس منظم و دانش فنی بالای متخصصین سازنده آن است.

کمبود تعداد IP های مورد نیاز برای تخصیص به کاربران در شبکه های بزرگ از دیگر مشکلات سرویس دهندگان بزرگ است. iNetCache با پیشرفته ترین روشهای NAT میتواند با استفاده از یک Valid IP به هزاران کاربران با IP محلی یا Invalid IP سرویس پایداری را ارائه کند بنحویکه دسترسی کاربران به تمامی پروتکلها و سرویسهای اینترنت بدون محدودیت انجام پذیرد.

ساختار ظاهری iNetCache بگونه ای است که فضای کمی را اشغال کرده و بصورت Rack-Mountable برای استفاده در رکهای استاندارد ۱۹ اینچی طراحی و ساخته شده است.

iNetCache نزدیک به یک دهه در سایتهای سرویس دهندگان کوچک تا بزرگ با پهنای باندهای متفاوت با سرافرازی به ارائه سرویس مشغول است و یکی از بزرگترین افتخارات قاصدک اینست که قدیمیترین Cache Server ایرانی با حدود ۹ سال کار کردن در سایت یکی از مشتریان، سامانه iNetCache است که هنوز هم بدون کمترین اختلالی در شبکه فعال است.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت http://ghasedak.com مراجعه و یا شماره  تلفن ۲۲۳۰۸۲۳۰ در تهران تماس حاصل نمائید.

 

Comments are closed.